Nyckelgym

OM GYMMET

Varför behöver vi ha ett gym även i Råby?

Jo det är för att vi vill att vi ska kunna ha en träffpunkt där vi kan:

Mötas och umgås

Träna när du vill

Träna på dina villkor

Ta med hela familjen och grannarna och spela pingis eller basta en kväll.

Det står en mjölktunna i borgen där man kan lägga ett bidrag ( sätts in på Jan Granqvists fond konto )

Gymmet finns på Borgen tackvare leader kustlinjen, som har bidragit med 75 000 kr till maskinerna.

Maskinerna är av typen med tryckluftmotstånd (kommer från Italien) vilket bidrar till att göra träningen jämnare och skonsammare för kroppen och lederna.

BLI MEDLEM

Hur går jag tillväga för att börja träna på gymmet?

Du behöver vara medlem i Råby-Rönö IF. Är du inte redan medlem så klicka här för att gå med (eller klicka på fliken Medlem ovan).

Fyll sedan i formuläret för att registrera dig och betala sedan in korrekt belopp.

När vi fått in din betalning så kontaktar vi dig med info om hur du kommer igång.

Jag sätter sätter själv in rätt belopp på PlusGiro 73591-0. Och anger namn och telefonnummer som referens för min betalning.

ÖPPETTIDER

Nyckelgymmer är öppet varje dag mellan kl 05.00-23.00. OBSERVERA att undantag förekommer när Borgen är uthyrd, klicka på fliken Borgen för att se när den är uthyrd. Står det "Gymmet öppet" ? kan man fråga de som hyr om det är ok att träna.

REGLER

Respektera närboende vid färd till och från gymmet och ljudnivå, specielly tidig morgon och kväll.

Visa hänsyn till andra som ev. uppehåller sig i Borgen samtidigt, tänk på ljudnivån på stereon etc.

Respektera de öppettider och undantag som gäller, se öppettider.

För allas trevnad så torka av maskinen efter dig.

Inte uppehålla samma maskin för länge när andra vistas i gymmet.

Återställ och häng tillbaka utrustning på sin plats.

Släck och stäng dörrar efter dig (om du går sist).

Rapportera om något är trasigt till gym@raby-if.se

PINGIS

Pingisbord kan användas och ingår i gymavgiften.

Typ

Enskild

Familj

Månad

100 kr

År

1000 kr

2000 kr

Vid frågor kan du kontakta oss på gym@raby-if.se

BASTU

Möjlighet finns att låna bastun, är den ledig så erlägg avgift om 100 kr i mjölktunnan.