Borgen

BOKNINGAR

Vid nedanstående tillfällen är Borgen bokad.

För er som använder vårat nyckelgym vänligen notera avvikande öppettider nedan.

FRÅN

Thomas F

Stänger 15.00

UTHYRNING AV BORGEN

Borgen kan hyras dag eller kvällstid för tex. möten, dop eller födelsedagskalas. Kan hyras längre för exemplevis träningsläger.

Observera dock att vi är restriktiva med uthyrning för fest och är endast möjligt för medlemmar.

Vi har en nymålad sal och ett väl utrustat kök samt handikappsanpassad toalett samt ramp tlll entrén.

Vi har även en jättefin fotbollsanlägning med en stora plan, och det sägs vara bland dom

bättre, om inte bäst i länet. Så tag med ditt lag och ha ett fotbollsläger.

Intresesserad av att hyra Borgen och/eller dess träningsanläggning kontakta Tobias (TK) Karlsson på

070-4962891 eller mejla till bokning@raby-if.se.

Det finns ett gym på övervåningen vars besökare måste passera trapphuset från källaren för att nå. Vänligen ange på din förfrågan om gymmet inte bör vara öppet med respekt för ditt arrangemang.

OBS! Innan förfrågan, vänligen läs igenom Regler för uthyrning nedan. Dessa framgår också på hyreskontraket som du finner HÄR, detta skall signeras och genomgås tillsammans med ansvarig uthyrare efter accepterad förfrågan.

REGLER FÖR UTHYRNING AV BORGEN

• För att få hyra lokalen måste man ha fyllt 25 år, den person som hyr ska befinna sig i lokalen under hela tillställningen och ha ansvar.
  • Lokalen och inventarier ska lämnas i det skick ni fann dem när ni tillträdde lokalen.
  • Vid skador ersätter ansvarig hyrestagare.
  • Senast kl 01:00 ska alla fönster och dörrar stängas och musiken dämpas, tänk på att under hela kvällen respektera närboende vad gäller trafik till och från lokalen och generell ljudnivå. Följs ej detta kan påföljder komma.
  • Rökning är ej tillåtet inomhus, om detta sker tar vi ut en avgift på 2000 kr.
  • Allt ska vara städat och rengjort, diskmaskinen urplockad.
  • Se checklistan för städning och kryssa vartefter så att inget glöms bort:
    • Golven avsopade/dammsugna och våttorkade.
    • Bord och stolar avtorkade och undanställda bredvid scenen.
    • Bardisken urplockad och rengjord.
    • All disk diskad och urplockad ur diskmaskinen och inställd i skåp.
    • Kylskåp tömda och urtorkade.
    • Köket avtorkat, glöm ej i ugnen.
    • Kaffebryggaren tömd och rengjord.
    • Toaletterna städade.
    • Se över utomhus, exv. fimpar och ölburkar ska plockas upp och slängas. Askkoppar ska tömmas ifrån fimpar.
    • Se till att alla sopor är tömda, soptunna finns på parkeringen.
    • Städningen kommer att kontrolleras. Vid otillräcklig städning kontaktas hyrestagaren för att få göra om städningen, annars tar vi ut en avgift på 5000 kr.
    • Depositionsavgift vid fest/bröllop om 25% erlägges i förskott.

UTHYRNING AV BORD

Vi hyr även ut bord som är av ihopfällbar variant. Intresesserad av att hyra kontakta Tobias (TK) Karlsson på 070-4962891 eller mejla till bokning@raby-if.se.