FOTBOLL

Årets upplaga av Råby IF består av ett gäng glada gossar och en å annan gubbe.
Vi i Råby IF hoppas på att kunna visa upp en rolig
och trevlig fotboll på Råbyborgen.

Årets div 5 kommer att innehålla derbyn och roliga matcher för både spelare och
publik. Vi hoppas på trevlig och glad stämning på Råbyborgen.

Precis som under tidigare år säljer vi årskort för en hundralapp.
Även i år kommer vi ha en dragning varje månad under säsongen (april-sept) där en vinnare får ett fint pris från någon av våra sponsorer.

Som vanligt gäller fri entré och gratis kaffe på Råbyborgen för alla med årskort.

Vi i laget hoppas på en trevlig säsong, Välkomna till Råbyborgen!!

Besök fotbollens egen hemsida för mer info: http://www.laget.se/rabyrono/

Tobias TK Karlsson

tk@raby-if.se

BOULE

Finns en fin boulebana intill Råbyborgen.

Råby-Rönö IF har även ett boulelag.

SKIDSPÅR

I händelse av mycket snö samt fungerande snöskoter så finns möjligheten att lägga skidspår.

Intresserad? Kontakta oss på info@raby-if.se.

INNEBANDY

Vi har kört igång med innebandy på onsdagar 19:00-20:00 med 10-15 veckor under våren.

Och lika många tillfällen under hösten, i Råby skolas gymnastiksal.

Pris 50kr/säsong, kravet är att du är medlem i Råby IF.

Intresserad? Kontakta Stoffe 0707873016 eller info@raby-if.se.

SAKNAR DU NÅGOT?

Är det någon aktivitet du tycker saknas i föreningen?

Med era intressen och engagemang så ökar våra aktiviteteter. Så kontakta oss gärna med förslag på info@raby-if.se eller diskutera det gärna med andra i bygden på den DIGITALA ANSLAGSTAVLAN.

Det har till exempel tidigare bedrivits innebandy och gymnastik i föreningen.

SKRIDSKOBANA

Finns en upplyst skridskobana vid gamla rinken nedanför kyrkan. Söker någon som är intresserad att hjälpa till med att spola den vid lämpligt väder.

Intresserad? Kontakta Stoffe 0707873016 eller info@raby-if.se.

VASALOPP

Vill du träna med lite kompisar för att komma i form till valfritt Vasalopp?

Vi är några glada medlemmar som tänkte försöka oss på en Vasa. Lite osäkert på vilken/vilka, men målsättningen för stunden är öppet spår och cykelvasan.

Vill du vara med och träna med oss, för någon av loppen eller bara vara med och träna för att det är kul, hör av dig till Gunnar Granqvist 0739737944, granqg01@gmail.com

Kommer att bli varierad träning i form av cykling, löpning, rullskidor, styrketräning och paddling. Framåt höst/vinter kommer vi att planera in några träningsläger för skidåkning på riktig snö.

Råby If kommer att anmäla sig till Svenska Skidförbundet vilket innebär att vi kommer att kunna ”tävla” för vår hemmaklubb, Råby IF.